Sixt leasing
Därför Skall Du Välja Sixt Leasing
- Vill bli behandlad som en kund
- Tycker service är viktigt – vi älskar service
- Vill ha enkelhet
- Vill att allt skall vara inkluderat och slippa överraskningar
- Tycker att miljön är viktig
- Vill ha en märkesoberoende partner
- Tycker ekonomi är viktigt, s.k. Total Cost of Ownership
- Vill ha en kunnig rådgivare som har tid att sätta sig in i dina frågor
- Vill ha alla kostnader på en faktura
- Vill slippa gå till en bilhall
- Tycker att det är bättre om bilen levereras dit du önskar ex.vis hem eller till arbetet
- Vill ha möjlighet att få en bil medan du väntar på leverans eller har ett skiftande behov över tiden
- Vill arbeta med en partner som har internationella lösningar
- Väljer du Sixt Leasing kan du koncentrera dig på ditt arbete och ditt företag, vi tar hand om dina bilar och allt runt dessa.
Sixt Leasing – Show The Way
Sixt Leasing i Sverige startade utifrån en övertygelse om att bilbranschen bör och måste utvecklas. För Sixt Leasings del betyder det att vi vill göra det enklare att ta beslut om tjänstebil, både för företaget och tjänstebilsföraren. Det betyder också att vi vill ge en hög grad av personlig service i samband med val av bil och under hela tiden företaget har bilen. Ytterligare en faktor som vi känner extra för är den nya tekniken vilken kommer att betyda mycket för både bilekonomin och miljön. Sixt Leasing har stort fokus på båda dessa områden.
Sixt Leasing visar gärna, ihop med våra kunder, vägen till ett enklare, miljö- och innehållsmässigt bättre bilval.
Kontakta oss redan idag så berättar vi mer – låt oss visa vägen tillsammans med dig!
Vår Mission – Därför Finns Vi!
När vi frågade tjänstebilsförare och företagare kom vi snabbt fram till att vissa saker går att göra på ett annat sätt. Sixt Leasing vill förenkla, förbättra och modernisera inköp av tjänstebil och administrationen. Sixt Leasing hjälper dig som kund, företag och förare att spara både tid och pengar.
Vi ställde oss en mängd olika frågor, exempelvis:
Varför kan man inte leasa en bil via nätet? Att hyra en bil är ju bara några knapptryckningar bort.
Varför är det så svårt att få en offert på en operationell leasing, ”all inclusive” och en överblick av Total Cost of Ownership (TCO)?
Varför får man inte ett omhändertagande i nivå med bilens värde? Servicenivån och kundfokus är i många fall väsentligt högre vid köp av betydligt enklare produkter och tjänster.
Varför måste man få bilen levererad i en bilhall? Maten levereras numera hem till dörren om du önskar detta.
Vad vill en tjänstebilsförare verkligen ha efter leverans, d.v.s. under avtalstiden? Vi tror på Enkelhet, Omhändertagande och Personlig service.
Varför måste det finnas oändligt många utrustningsalternativ och kombinationer? Många andra produkter erbjuds färdigpackade för att göra det enkelt för kunden.
Varför säljs inte bilen med de vanligaste tjänsterna såsom, försäkring, service, däck, fakturaadministration, m.m. inkluderat?
När vi ställde ovan frågor och några till så tittade vi samtidigt på företag i andra branscher för att få inspiration exempelvis tittade vi på företag som Apple, Spotify, Tesla, Clarion Hotell, Sixt Hyrbilar, m.fl. Vi sökte företag som vågar göra saker lite annorlunda och som vågar ställa frågorna: ”Vad skapar värde för kunden?”, ”Kan vi inte göra på ett annat sätt?” ”Kan vi göra det ännu mer kundvänligt?” Vi tittade och tittar gärna på företag som har stort kundfokus och som ligger i framkant avseende innovation, enkelhet, service och kundbemötande.
Vår mission är att vi, genom att erbjuda enkelhet, innovation och personlig service baserat på vår kunskap och långa erfarenhet, vill vara med och leda utvecklingen av framtida lösningar för företagens behov av mobilitet. Vi vill vara med och visa vägen!

Koncern- och Bolagsinformation
Sixt Leasing (Sverige)
Huvudägare till Sixt Leasing (jur. namn Fleetmanager Leasing AB) är Sixt Hyrbilar i Sverige (jur. namn Fleetmanager Sweden AB). D.v.s. det finns en nära koppling mellan leasing och hyrbilar vilket gör att vi kan optimera inköp, processer, organisation m.m., allt för att göra ett så bra upplägg som möjligt för dig som kund. Sixt i Sverige köper mer än 5 000 nya bilar per år.
Sixt AG (Tyskland och globalt)
Sixt AG har sitt säte i Pullach nära München och är en ledande global leverantör av tjänster med hög kvalitet för företagskunder och privatresenärer. Sixt är representerat i mer än 100 länder runt om i världen och utvidgar ständigt sin verksamhet. Styrkor såsom ett stort antal varumärken, personal med stort kundfokus och mycket valuta för pengarna har gett företaget, som grundades 1912, en stark position på marknaden. Företaget samarbetar med prestigefyllda hotell, populära flygbolag och en rad kända tjänsteleverantörer inom turistnäringen.